יום שלישי, 23 בפברואר 2010

חילזון









פיצי שלי בן עשרה לשלוש.
בגן שלו, בקיבוץ, מתחפשים כל הילדים לאותו דבר בכדי שלא יבהלו ויהנו מאוירת חג נטולת פחדים. חשיבה נהדרת!
ולא רק שבוחרים תחפושת אחידה, אמהות מתנדבות תופרות אותה לכל הילדים.
לצערי לא יכולתי להתנדב השנה עקב עומס בעבודה (קרנבל פורים, זוכרים?). לפני יומיים הגיעה התחפושת בשקית הביתה. פתחתי את השקית (שכל שנותר היה לחבר כתפיות לקונכיה ולהחזירה למחרת לגן)...
באמת באמת שאני מלאה בהערכה מכל הלב לאמהות שתרמו ועשו, ובאמת באמת אני רוצה שיויו יהיה מחופש כמו כל הילדים. אבל טיפטיפה עיצוב חייבים, לא???

הגרביון השחור השקוף הוחלף בגרב צבעונית חדשה, מילוי הנייר הוחלף באקרילן, ואם כבר אז גם חולצה תואמת. חייבים.
(להשלמת התחפושת פיצי יגרוב גרביונים מפוספסים ומכנסיים חומים קצרים)

הנה לכם תחפושת בשעה עבודה, מחומרים זמינים בבית:






החילזון של יויו
מה צריך?

לקונכיה:
זוג גרבי ברך צבעוניות
חוט תפירה
סרט גומי
אקרילן למילוי

מה עושים?
ממלאים כל גרב באקרילן. מלבישים את פתחה של גרב אחת על השניה, ותופרים יחד. מגלגלים את הגרב המלאה לספירלה, ותופרים לאורך הסיבוב.
מודדים על המתחפש הצעיר סרט גומי כפול מכתף אל כתף וקושרים כלולאה. משחילים דרך הקונכיה ומחזקים בתפר.

חולצת חילזון תואמת:
מה צריך?
חולצה
גרב תואמת
חוט תפירה
לבד צהוב
חוט ריקמה צהוב, שחור
חרוזים או כפתורים

מה עושים?
הופכים את הגרב ותופרים פס לאורכה. הופכים בזהירות את הגרב, כך שנוצרת גרב צרה מאוד וארוכה. ממלאים רק את הקצה באקרילן. מגלגלים ותופרים כספירלה. גוזרים מהלבד את גוף החילזון ותופרים בחוט רקמה לחולצה. רוקמים מחושים ומוסיפים כפתורים או חרוזים בקצות המחושים. תופרים את קונכית הגרב לגב החילזון,
והתחפושת מוכנה.

חג שמח!
טל צפריר


עברו כמה ימים מאז הפוסט הזה, פורים ממש מאחורינו. והנה החילזון המתוק שלי-

2 תגובות:

  1. איזה רעיון מקסים!
    ממש אהבתי את השבלול.. אפשר גם להכין את זה כבובה הרי בלי שום קשר לתחפושת.. נראה לי שנתת לי רעיון מעולה!!

    ננה_בננה

    השבמחק
  2. נראה חמוד. משום מה תצוגת הטקסט לא כל כך טובה. ואולי רק אצלי...

    השבמחק